Har du ofte hove​dpine?

Vi behandler nakke- og spændingshovedpine​

​​Der kan være mange årsager til at lide af hovedpine - og ofte er en pille ikke nok til at blive smerten kvit. ​Hos Kiropraktisk Klinik Nørreport i København, tæt ved Nørrebro, Vesterbro og Frederiksberg, har vi stor erfaring og succes med behandling af hovedpine.

​Oftest findes der enkle og harmløse årsager til hovedpinen, som vores kiropraktor kan afhjælpe med.

​Nakke- og spændingshovedpine

De mest hyppige hovedpinetilfælde, der ikke blot går over af sig selv, er spændings- og nakkehovedpine. Disse opstår på grund af nakke- og skulderspændinger eller andet muskel- eller ledproblem. En nakkehovedpine bliver udløst af låsninger i nakke eller skulder, der kan føre til en kraftig trækkende hovedpine op over baghovedet. En spændingshovedpine ses ofte i forbindelse med forkerte siddestillinger.

Den kan komme snigende i løbet af dagen som en trykkende fornemmelse i tindingerne og brede sig til hele hovedet. Ofte er det dårlige arbejdsstillinger, der er årsagen til spændingshovedpinen, da den underliggende foranledning kan skyldes muskel- og ledproblemer i hele kroppen.​​

​Uanset hvor i kroppen skævheden sidder, kompenserer kroppen ved at få hoved og øjne til at stå vandret for balancens skyld, hvorfor muskulaturen i nakke og baghoved belastes og derfor medfører hovedpine.

​Vi behandler din hovedpine

Når du kommer ind med hovedpineproblemer hos os, sørger vi for at skrive journal, foretage en neurologisk undersøgelse og eventuelt røntgenfotografere. Vi analyserer de mulige smertekilder og tilrettelægger derefter den rette behandling mod hovedpinen, så du kan se frem mod en hverdag med færre eller ingen smerter.

Undlader du at komme hovedpinen til livs, bliver den ofte blot værre, og i svære tilfælde kan du ende med en migræne-agtig hovedpine.

Kontakt os for tidsbestilling

Lad ikke hovedpine ødelægge din hverdag og dit gode humør. Kontakt os på telefon 33 13 16 13 for at bestille tid eller skriv til vores e-mail kiropraktisk@rygbehandling.nu, hvis du har spørgsmål. Vi glæder os til at hjælpe dig!​​